Det er nå over et år siden Dele startet et samarbeid med Bergen Parkering om medlemsupport, som sørger for at medlemmer kan ta kontakt nor som helst på døgnet hvis det oppstår et problem.
I dag tar vi en prat med Martine og Eivind i Bergen Parkering (BP), som begge har hatt viktige roller i samarbeidsprosjektet.

Eivind og Martine sitter klare til å ta imot henvendelser fra medlemmer

«Vi har alltid hjulpet våre parkeringskunder i ulike kanaler, så vi har masser erfaring med slike henvendelser», forklarer Eivind. 
BP drifter over 50 parkeringsanlegg i tillegg til til anleggene i Bergen, der ByGarasjen og KlosterGarasjen er de største. 
«Jeg synes det var kjekt med nye utfordringer!» Dette sier Martine om hvordan det var å få ansvaret for å hjelpe Dele sine medlemmer som tar kontakt utenom Deles egen kontortid. «Noe er jo kjent fra før, men det var også mye nytt å sette seg inn i, spesielt tekniske spørsmål om bilene».
Eivind påpeker at BP alltid har tatt på seg nye oppgaver, men at det var noe eget med å jobbe med Dele. «Her føler jeg vi er med på noe som er veldig framtidsrettet, som jo er veldig gøy, og at bildeling åpenbart er kommet for å bli». 
I tillegg til Martine og Eivind, er det rundt ti personer til som jobber i kundemottaket. Nå som BP i over ett år har har hatt ansvar for å hjelpe medlemmer som tar kontakt, spør vi om det er noen erfaringer som de tenker er viktig å ta med videre. 
«man må være ganske skjerpet når vi tar imot henvendelsene», forklarer Eivind. «En ting er å hjelpe vedkommende der og da, men så har det ofte følger for andre medlemmer eller biler, slik at dette også må ryddes opp i». Martine legger til at «det kan til tider koke bra når vi får 50-60 henvendelser i løpet av en vakt, men det er også veldig givende å hjelpe folk i en vanskelig situasjon».
Mange medlemmer har opplevd å være i en litt stresset situasjon der noe ikke virker som det skal, slik at en ikke får kjørt. Da skal det være enkelt å ta kontakt for å få hjelp. 
«Jeg må bare si at det er en god følelse etter hver eneste henvendelse vi får, når vi ser at klarer å finne løsninger som funker, og ikke minst få så mange gode tilbakemeldinger fra medlemmene», avslutter Martine.